Karta lojalnościowa, znana także jako karta stałego klienta, zyskała w ostatnich latach na popularności. Wiele sklepów wprowadza je po to, by docenić swoich klientów i móc zaoferować im specjalne oferty. Programy w poszczególnych brandach różnią się – w niektórych zbiera się punkty, w innych po prostu można otrzymać dodatkowe rabaty. Sprawdź, które sklepu udostępniają karty lojalnościowe i jakie są ich zasady!
- Karty lojalnościowe w sklepach – czym są i co dają?
- Które sklepy udostępniają karty lojalnościowe?
- Inne firmy z programem lojalnościowym
Karty lojalnościowe w sklepach – czym są i co dają?
Karta stałego klienta to jeden z filarów programów lojalnościowych, jakie oferują sklepy oraz usługodawcy dla swoich klientów. Niektóre firmy oferują je wyłącznie wybranym, najbardziej aktywnym klientom, natomiast inni prowadzą otwartą politykę i udostępniają karty wszystkim.
Jeśli zastanawiasz się, co może dać Ci taka karta, to na pierwszy plan wysuwa się kwestia zniżek i rabatów. Niektóre promocje są dostępne dla wszystkich posiadaczy kart, inne są personalizowane albo przyznawane po spełnieniu określonych zasad (np. zakupy powyżej X kwoty czy zakup produktów danej marki). Oczywiście wszelkie bonusy zależą od regulaminu danego programu lojalnościowego i różnią się w poszczególnych sklepach. Na przykład w sklepach Carrefour można otrzymać kupon na procentowy rabat od całych zakupów (z wyłączeniami), a z Kartą Moja Biedronka skorzystać z kuponów rabatowych na poszczególne towary.
Co istotne, obecnie większość marek nie wymaga od Klientów posiadania fizycznej karty lojalnościowej, a wystarczy skanowanie aplikacji, do której przypisana jest nasza indywidualna karta. To spore udogodnienie, ponieważ wystarczy pobrać aplikację na smartfon, który niemal zawsze masz przy sobie! Co więcej, aplikacje mogą też wysyłać powiadomienia o nowych promocjach i kuponach, dzięki czemu nie przegapisz żadnej atrakcyjnej oferty.
Które sklepy udostępniają karty lojalnościowe?
Karta Moja Biedronka – program lojalnościowy sklepów Biedronka
Korzystanie z dodatkowej karty to szereg korzyści – m.in. udział w promocjach i konkursach, rabaty i oferty specjalne na różne towary, możliwość gromadzenia punktów i płacenia nimi. Karta Moja Biedronka może zostać pobrana w sklepie, a następnie aktywowana na stronie moja.biedronka.pl. Osoby, które dołączają do programu lojalnościowego, otrzymują łącznie trzy karty – dużą oraz dwie w formie breloczka. Poza tym dostępna jest również aplikacja Moja Biedronka, a w niej m.in. czytnik cen, historia zakupów, osobisty zniżkomat czy wirtualna karta Moja Biedronka.
Karta PayBack Kaufland
Nie jest to typowy program lojalnościowy, stworzony przez markę Kaufland. PAYBACK to największy, multipartnerski Program Bonusowy w Polsce, a sklep Kaufland jest jednym z ponad 400 partnerów. Zakupy w sklepie są nagradzane punktami PAYBACK, które później można wymienić na określone nagrody. Dzięki karcie użytkownik zyskuje kupony promocyjne i rabaty.
Karta Mój Carrefour
Carrefour oferuje swoim Klientom karty lojalnościowe Rodzinka oraz Senior. Aplikacja Mój Carrefour zwiększa jednak zakres programu i daje możliwość stworzenia własnej karty, przypisanej do użytkownika, którą będziemy mieć w telefonie. W aplikacji dostępne są liczne kupony rabatowe na towary, jak i zniżki na zakupy (np. -10% w weekend za zakupy w kwocie 80-300 zł z wyłączeniem m.in. alkoholu, papierosów czy paliwa).
Karta Lidl Plus
To aplikacja lojalnościowa sieci sklepów Lidl, gdzie karta dostępna jest w wersji writualnej w aplikacji. Umożliwia korzystanie ze specjalnych ofert i promocji, a także gromadzenie paragonów w wersji elektronicznej. Poza tym Klienci mogą stworzyć listę zakupów czy zarezerwować alkohole z Winnicy Lidla.
Inne firmy z programem lojalnościowym
Które sklepy udostępniają karty lojalnościowe poza wspomnianymi powyżej? To między innymi:
- inne sklepy spożywcze i markety, jak: E.Leclerc, Społem, Lewiatan, Auchan, Stokrotka, Delikatesy Centrum, POLOmarket;
- drogerie: Douglas, Sephora, Rossmann, Super-Pharm, Yves Rocher, Hebe, Natura;
- sklepy odzieżowe: CCC, Deichmann, H&M, Decathlon, 4F czy Orsay;
- sklepy i usługodawcy z innych branż, jak: Ikea, Leroy Merlin, Praktiker, Smyk, Empik, Świat Książki, Ania Kruk, YES, Apart, Wizzair czy Miles & More.
Choć najpopularniejsze są karta Moja Biedronka, karta PAYBACK Kaufland czy Lidl Plus, to propozycji jest znacznie więcej! Coraz więcej sklepów i usługodawców decyduje się na budowanie wokół swojej marki społeczności i nagradzanie lojalności stałych Klientów, stąd też wprowadzają do swojej oferty programy z kartami lub aplikacjami dla stałych Klientów.
Sprawdź, czy sklep, w którym robisz zakupy, także oferuje taką opcję i korzystaj! Chcesz być na bieżąco z najnowszymi ofertami i rabatami? Odwiedź Kimbino.pl, gdzie znajdziesz najnowsze gazety z Twoich ulubionych sklepów!